Μεσογειακή δίαιτα

visibility264 Views comment0 comments list In: Υγιεινή Διατροφή

Η Μεσογειακή δίαιτα είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένη ως ένα από ένα από τα πιο ισχυρά διατροφικά πρότυπα. 

Τα οφέλη της για την υγεία είναι πολλά, καθώς σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης και καλύτερη αντιμετώπιση διαφόρων ασθενειών, όπως η καρδιαγγειακή νόσος, η παχυσαρκία, το μεταβολικό σύνδρομο, ο καρκίνος και ο διαβήτης τύπου 2. 

Επίσης, μελέτες δείχνουν πώς η υιοθέτηση του μεσογειακού διατροφικού προτύπου, φαίνεται να βελτιώνει μεταβολικούς παράγοντες όπως η περιφέρεια μέσης και το σωματικό βάρος, η αρτηριακή πίεση, τα επίπεδα της γλυκόζη στο αίμα και το λιπιδαιμικό προφίλ, ενώ οδηγεί και σε καλύτερη γνωστική λειτουργία. 

Η Μεσογειακή δίαιτα βασίζεται στις διατροφικές συνήθειες των λαών της Μεσογείου την δεκαετία του 60 και περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο:

-Φρούτα 
-Λαχανικά 
-Ξηρούς καρπούς 
-Ποικιλία δημητριακών, κατά κύριο λόγο μη επεξεργασμένα/ολικής άλεσης 
-Όσπρια 
-Ψάρια 
-Πουλερικά 
-Ελαιόλαδο 
-Μέτρια κατανάλωση αλκοόλ 


Και ταυτόχρονα μειωμένη κατανάλωση: 

-Κόκκινου κρέατος 
-Κορεσμένων και trans λιπαρών 
-Επεξεργασμένων/ συσκευασμένων προϊόντων 
-Απλών σακχάρων (π.χ. ζάχαρης)  

Η Μεσογειακή δίαιτα όμως δεν έχει να κάνει μόνο με τα τρόφιμα αυτά καθ’ αυτά. Έχει να κάνει με την προτίμηση τοπικών προϊόντων και τροφίμων με βάση την εποχικότητα, το να βασίζεσαι στην καλή ποιότητα της πρώτης ύλης σεβόμενος την γη και τα προϊόντα που μπορεί να σου προσφέρει. 

Ταυτόχρονα, η δίαιτα αυτή υποστηριζόταν και από έναν μεσογειακό τρόπο ζωής που περιλάμβανε την καθημερινή φυσική και σωματική δραστηριότητα, κατανάλωση του φαγητού πάντα στο τραπέζι με την οικογένειά χωρίς παρεμβολές όπως η παρακολούθηση τηλεόρασης, το κινητό κ.τ.λ. 

Συνοψίζοντας λοιπόν, καταλαβαίνουμε ότι η Μεσογειακή δίαιτα είναι ουσιαστικά ένας μεσογειακός τρόπος ζωής που περιλαμβάνει υγιεινές διατροφικές επιλογές, αυξημένη σωματική δραστηριότητα, τοπικά προϊόντα με βάση την εποχικότητα, αλλά και ενσυνείδητη κατανάλωση φαγητού.

Τα οφέλη λοιπόν της Μεσογειακής δίαιτας στην υγεία, πέρα από το φαγητό, έχουν να κάνουν με ένα  lifestyle που πλαισιώνει τις μεσογειακές διατροφικές επιλογές και σαν ένας συνολικός καθημερινός τρόπος ζωής μπορεί να αποβεί εξαιρετικά ευεργετικός για όποιον επιλέγει να τον ακολουθήσει.  

Συντάκτης

Μελίνα Τσαγκατάκη
Διαιτολόγος/Διατροφολόγος

Βρες όλα τα Wellthy μεσογειακά προϊόντα! 

Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο January February March April May June July August September October November December